Cauti un loc de munca?

Cauti de lucru?

Esti tanar si tocmai ai terminat liceul sau vreo scoala profesionala? Ai ramas fara loc de munca sau vrei sa-ti gasesti o slujba mai buna? Toata lumea vorbeste de criza, de inflatie, de bani. 2009 a fost un an greu iar 2010 probabil si mai greu, insa nu este suficient sa asteptam cuminti sfarsitul crizei. Ce inseamna criza pentru unii poate fi o perioada de mari oportunitati pentru altii. Tu alegi de care parte a baricadei vreti sa fii! Astfel, iti poti intensifica eforturile in gasirea unui job sau pentru schimbarea jobului actual, daca nu esti pe deplin multumit de acesta. Aici este locul potrivit pentru a afla cum sa iti gasesti un nou job in 2010.


Unde ma angajez?

Unde ma angajez? Am terminat 12 clase, nu am posibilitati materiale, nu sunt fiul lui X si nici fata lui Y. Nu pot merge mai departe din diverse motive care nu tin de vointa mea, nu-mi pot continua studiile deocamdata. Ce sanse am? Drumul somajului?! Il stiu deja, nu-mi da satisfactii prea mari si nici pe o perioada prea lunga de timp. Chiar vreau sa muncesc, chiar vreau sa castig, chiar vreau sa am un viitor. Hai sa vedem ce se poate face.


Iata cateva idei:

1. Fa-ti un plan si tine-te de el
Daca simti ca e nevoia de o schimbare in plan profesional, fa-ti o lista de lucruri pe care sa le duci la bun sfarsit pentru a-ti atinge telul.

2. Investeste in cariera
Invata cat mai multe lucruri noi din domeniul tau, obtine diplome, certificari, atestate de care depinde avansarea in domeniul ales de tine.

3. Accepta o mai mare “mobilitate”
Daca esti dispus sa accepti un job in alt oras sau in alta tara, ai toate sansele pentru conditii de lucru mai bune sau un salariu mai bun.

4. Fa-ti un CV profesionist
CV-ul trebuie sa fie cat mai la obiect; actualizeaza CV-ul cu grija in functie de jobul la care aplici. Foloseste formate standardizate, pentru a-i fi usor angajatorului sa il citeasca. De asemenea, referintele sunt din ce in ce mai importante in ziua de azi, asa ca orice persoana de contact care poate da informatii pozitive despre tine este bine venita in CV-ul tau ca referinta.

5. Crede in reusita